OBCHODNÉ PODMIENKY
Obchodne podmienky
I. Úvodné ustanovenia
I.1 Spoločnosť STELAVISA s.r.o., so sídlom Trieda SNP 4, 040 11, IČO: 51 256 495 , vedená Výpis z Obchodného registra Okresného súdu Košice I (ďalej tiež len "predajca") je online predajcom športového textilného tovaru a obuvi a darčekových športových predmetov a suvenírov (ďalej len "tovar"), a to na internetovej adrese www.fanspresents.sk. Kontakt: fans.presents@gmail.com, tel: +421 903 694 878.
I.2 Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len "VOP") FANS AND PRESENTS upravujú zmluvné vzťahy a vymedzujú vzájomné práva a povinnosti medzi spoločnosťou predajcom. a zákazníkom pri internetovom predaji tovaru. Všetky takéto zmluvné vzťahy sa riadia všeobecne záväznými predpismi Slovenskej republiky, uzavretou kúpnou zmluvou a týmito VOP.
I.3 V kúpnej zmluve je možné zjednať ustanovenia odlišné od ustanovení týchto VOP. V takomto prípade má prednosť ustanovenie zjednané v kúpnej zmluve.
I.4 Pokiaľ je zmluvnou stranou spotrebiteľ, spravujú sa vzťahy, ktoré nie sú upravené týmito VOP, zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení, zákonom č. 102/2014 Z.z o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho v platnom znení, ako aj ostatných aplikovateľných predpisov. Pokiaľ je zmluvnou stranou podnikateľ, spravujú sa vzťahy neupravené týmito VOP zákonom č. 513/1991 Z.z. Obchodným zákonníkom v platnom znení.
I.5 Tieto obchodné podmienky môžu byť predajcom kedykoľvek upravované a menené, a to aj jednostranne. Tieto úpravy a zmeny VOP sa nedotýkajú zmluvných vzťahov založených v dobe účinnosti predchádzajúceho znenia Všeobecných obchodných podmienok.
II. Vymedzenie pojmov
II.1 Zmluva - kúpna zmluva, kde na jednej strane vystupuje predajca a na druhej strane zákazník.
II.2 Predajca - je osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy jedná v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti; je to podnikateľ, ktorý priamo ponúka tovar k jeho predaji.
II.3 Zákazník - (i) zákazníkom môže byť spotrebiteľ, tj. osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy nejedná v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti; je to fyzická či právnická osoba, ktorá kupuje tovar za iným účelom než pre podnikanie s týmto tovarom; (ii) zákazníkom môže byť tiež podnikateľ, ktorý využíva služby za účelom svojho podnikania s týmto tovarom.
II.4 Uzatvorenie zmluvy - objednávka zákazníka je návrhom zmluvy a samotná zmluva je uzatvorená okamihu doručenia záväzného súhlasu predajcu zákazníkovi s týmto návrhom (prijatím objednávky zo strany predajcu); od tohto okamihu medzi predajcom a zákazníkom vznikajú vzájomné práva a povinnosti. Automaticky zasielaný informatívny prepis objednávky sa nepovažuje za potvrdenie objednávky zo strany predajcu. Po uskutočnení objednávky zákazník obdrží ako potvrdenie o prijatí objednávky e-mail.
II.5 Tovar - tovarom sú všetky produkty ponúkané k predaji predajcom na jeho internetovej stránke www.fanspresents.sk za podmienok stanovených v týchto VOP.
III. Informácie o uzatvorenej kúpnej zmluve a VOP
III.1 Odoslaním objednávky (tj. návrhu zmluvy) zákazník potvrdzuje, že sa zoznámil s týmito VOP a že s nimi bezvýhradne a úplne súhlasí. Pri objednávaní tovaru zákazník potvrdí, že "súhlasi" so VOP, Reklamačným poriadkom a Ochranou osobných údajov, súhlas potvrdí odkliknutím checkboxu. Týmto vyjadruje svoj súhlas s vyššie uvedeným, inak nemôže byť jeho objednávka úspešná Tieto VOP tvoria neoddeliteľnú súčasť uzatvorenej kúpnej zmluvy.
III.2 Kúpna zmluva je uzatváraná v slovenskom jazyku, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak. Tieto VOP sú zobrazené na internetových stránkach www.fanspresents.sk., v praxi je aplikovaná vždy ich aktuálna verzia platná k dňu zaslania objednávky.
IV. Ochrana osobných údajov
IV.1 Osobné údaje zákazníka budú spracovávane v súlade s Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EU) 2016/679 zo dňa 27.apríla 2016 o ochrane fyzických osôb v súvislosti so spracovaním osobných údajov a o voľnom pohybe týchto údajov a o zrušení smernice 95/46/ES (všeobecné nariadenia o ochrane osobných údajov) - ďalej len "Nariadenie" - a ďalšími všeobecne záväznými právnymi predpismi.
IV.2. Správcom osobných údajov zákazníka je predajca.
IV.3 Účelom spracovania osobných údajov zákazníka je splnenie záväzku predajcu vyplývajúceho z uzatvorenej kúpnej zmluvy. Ďalšími účelmi spracovania sú zlepšenie kvality poskytovaných služieb, zvýšenie poskytovaných služieb, účtovné a daňové účely a plnenie zákonných povinnosti.
IV.4 Osobné údaje zákazníka budú spracovávané v nasledujúcom rozsahu:
- Identifikačné údaje (meno, priezvisko, dátum narodenia, IČ, DIČ)
- Kontaktné údaje (e-mail, adresa, telefónne číslo)
- Informácie o nákupných zvyklostiach
- IP adresa
IV.5 Doba spracovania osobných údajov: po dobu 5 rokov od splnenia kúpnej zmluvy pre určený výkon alebo obhajobu právnych nárokov. Ďalej ma predajca povinnosť osobné údaje zákazníka ďalej uchovávať 5 rokov od skončenia účtovného obdobia v rámci účtovníctva a archivovať 10 rokov od konca zdaňovacieho obdobia daňový doklad. V prípade, že zákazník udelí predajcovi súhlas so zasielaním obchodných zdelení po dobu 3 rokov od udelenia súhlasu.
IV.6 Osobné údaje zákazníka nebudú predávané tretím osobám, s výnimkou:
- IT špecialistov, zaisťujúcich prevádzku webu: fanspresents.sk, marketingové analýzy a e-mailing
- dopravcom v prípade zasielania tovaru
- poskytovateľom platobných služieb
IV.7 Vo vzťahu k spracovaniu osobných údajov predajcom má zákazník nasledujúce práva: právo požadovať prístup k svojím osobným údajom; právo požadovať opravu svojich osobných údajov; právo požadovať výmaz svojich osobných údajov; právo na obmedzenie spracovania svojich osobných údajov; právo na prenositeľnosť svojich osobných údajov; právo vzniesť námietku, právo podať sťažnosť. Zákazník môže svoje práva uplatniť na emailovej adrese: fans.presents@gmail.com, prípadne dopisom na adresu prevádzky predajcu.
IV.8 Spracovanie osobných údajov pre účely priameho marketingu je možné považovať za spracovanie vykonávané z dôvodu oprávneného záujmu predajcu. Predajca má možnosť zasielať zákazníkovi na e-mail, aj bez jeho predchádzajúceho súhlasu, ponuky obdobného tovaru a služieb, ktoré zákazník fanspresenst.sk zakúpil. Zasielanie týchto ponúk môže zákazník kedykoľvek odmietnuť, a to kliknutím na príslušný výslovný odkaz v ponuke.
IV.9 Predajca vyhodnocuje pre štatistické účely informácie o používaní internetových stránok www.fanspresents.sk (napr. počet užívateľov navštevujúcich tieto stránky, odkiaľ bol vstup na internetové stránky vykonaný). Tieto informácie sú iba číselné (bez osobných údajov) a budú použité pre potreby vnútorných rozborov a analýz za účelom zlepšenia kvality internetových stránok poskytovateľa služieb.
IV.10 Všetky materiály a informácie na stránkach predajcu sú výhradne duševným vlastníctvom tejto spoločnosti alebo osôb s ním spolupracujúcich. Tieto materiály a informácie nesmú byť akokoľvek použite alebo upravované bez súhlasu predajcu.
IV.11 Internetové stránky predajcu môžu obsahovať odkazy na iné internetové stránky tretích osôb; predajca nie je zodpovedný za obsah takýchto internetových stránok a za služby na nich ponúkané.
V. Predmet zmluvy
V.1 Predmetom zmluvného vzťahu je záväzok predajcu dodať tovar popísaný v zmluve (teda objednávke a jej potvrdení) a záväzok zákazníka tovar prevziať a zaplatiť za neho predajcovi dohodnutú cenu. Zmluvný vzťah vzniká medzi zákazníkom a predajcom doručením potvrdenia objednávky zo strany predajcu zákazníkovi (tj. okamžikom uzatvorenia zmluvy.)
V.2 Zákazník môže objednať konkrétny tovar z aktuálnej ponuky predajcu. Táto ponuka je zverejnená na internetových stránkach predajcu www.fanspresents.sk.
VI. Objednávka
VI.1 Objednávka predstavuje jednostranný návrh zákazníka na uzatvorenie zmluvy, ktorých predmetom je predaj tovaru uvedeného v objednávke, za podmienok v nej a v týchto VOP uvedených. Zákazník je vyplnenou a odoslanou objednávkou viazaný. Objednávku tovaru je možné vykonať prostredníctvom internetových stránok predajcu www.fanspresents.sk .
VI.2 Predajca zašle potvrdenia objednávky prostredníctvom emailu, ktorý zákazník uvedie v objednávke. Toto potvrdenie obsahuje kontaktné údaje, presný popis a počet objednaného tovaru, konečnú cenu, spôsob a termín prevzatia či dodania tovaru, dohodnutý spôsob zaplatenia.
VII. Predanie a prevzatie tovaru
VII.1 Predajca tovar zákazníkovi doručí zásielkou alebo si ho zákazník vyzdvihne v odbernom mieste prevádzkovaným predávajúcim. Spôsob prevzatia tovaru zvolí zákazník v objednávkovom formulári. Zákazník je povinný objednaný tovar prevziať.
VII.2 Predajca doručuje tovar prostredníctvom balíkovej služby alebo osobným odberom. Miestom dodania tovaru je miesto takto označené objednávateľom v objednávkovom formulári. Tovar je vždy poriadne zabezpečený obalom chrániacim ho pred poškodením v priebehu dodania.
VII.3 V prípade, kedy je tovar zaslaný, môže zákazník zvoliť medzi platbou bankovým prevodom priamo pri odosielaní objednávky alebo môže uhradiť cenu tovaru na dobierku.
VII.4 Pokiaľ predajca dodáva tovar zásielkou, hradí náklady na zásielku zákazník. O presnej výške týchto nákladov je zákazník pri vyplňovaní objednávkového formulára informovaný.
VII.5 Zákazník môže v objednávkovom formulári zvoliť ako miesto dodania odberné miesto. Za doručenie tovaru sa v tomto prípade považuje jeho prevzatie zákazníkom alebo inou oprávnenou osobou zdržujúcou sa v dobe dodania na mieste dodania.
VIII. Cena a platobné podmienky
VIII.1 Cena ponúkaného tovaru je vždy uvedená na internetových stránkach predajcu. Cena tovaru podľa konkrétnej uzatvorenej zmluvy je vždy uvedená v objednávke služby a na faktúre priloženej k tovaru. Cena je vždy uvedená vrátané príslušnej sadzby DPH. Cena môže byť zákazníkom uhradená iba spôsobmi, ktoré sú ponúkané na internetovej adrese https://www.fanspresents.sk, tj. v hotovosti v predajni predajcu, alebo online prostredníctvom služby GoPay.. Zákazník za použitie tejto služby neplatí.
VIII.2 Platba musí byť vykonaná v eurách.
VIII.3 K cene objednaného tovaru budú pripočítané náklady za doručenie objednaného tovaru, stanovené v závislosti na spôsobu zvolenej dopravy v rámci Slovenska.
IX. Odstúpenie od zmluvného vzťahu
IX.1 Predajca je oprávnený okamžite odstúpiť od zmluvy v nasledujúcich prípadoch:
- Z dôvodov hrubého porušenia povinností zákazníka vyplývajúcich z uzatvorenej zmluvy. V takomto prípade má predajca nárok na úhradu nákladov vynaložených v súvislosti s plnením uzavretej zmluvy stanovených paušálne ako 50% z ceny služby. Odstúpenie od zmluvy musí byť učinené v písomnej forme, pričom za písomnú formu sa považuje aj emailová forma.
IX. 2 Zákazník má právo okamžite odstúpiť od zmluvy v nasledujúcich prípadoch:
- V prípade hrubého porušenia povinností predávajúceho, ktoré vyplývajú z uzavretej zmluvy.
- Zákazník, ktorý je spotrebiteľom, má právo odstúpiť od zmluvy v lehote 14 kalendárnych dní od prevzatia plnenia, a to bez udania dôvodu a bez akejkoľvek sankcie. Ak sa zákazník rozhodne využiť toto právo, musí odstúpenie od zmluvy odoslať predajcovi najneskôr do 14. dňa od prevzatia tovaru.
IX. 3 Zákazník v prípade odstúpenia od zmluvy podľa bodu IX.2, písm. a) a b) môže tovar vrátiť osobne alebo prostredníctvom odoslania poštového balíka na adresu
FANS AND PRESENTS
Hlavná 66, Košice 040 01
(Tovar v žiadnom prípade neposielajte na dobierku)
X. Reklamácia
X.1 Predajca je povinný zákazníkovi zaistiť odovzdanie tovaru v súlade s uzavretou zmluvou, týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami a všeobecne záväznými právnymi predpismi.
X.2 Ak predajca nesplní svoje povinnosti vyplývajúce zo zmluvy riadne a včas, je zákazník povinný vady poskytnutého tovaru u predajcu reklamovať bez zbytočného odkladu. V prípade, že tovar nebol vôbec doručený, je zákazník povinný podať reklamáciu bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 3 mesiacov plynúcich od prvého dňa, kedy mal byť tovar doručený.
X. 3 Záručná doba na tovar je 24 mesiacov a začína bežať dňom doručenia tovaru zákazníkovi. Záruka sa nevzťahuje na materiálové alebo výrobné vady. Záruka sa nevzťahuje na mechanické poškodenie výrobku spôsobené nesprávnym používaním, nedostatočnou údržbou či úmyselným poškodením.
X.4 Zákazník môže uplatniť reklamáciu písomnou formou (pričom písomnou formou sa pre účely zmlúv uzatvorených medzi predajcom a zákazníkom rozumie aj emailová forma) a je potrebné, aby uviedol číslo tovaru a popísal jeho vady.
X.5 Zákazník môže reklamáciu uplatniť tiež zaslaním tovaru na adresu:
FANS AND PRESENTS , Hlavná 66, Košice 040 01
(Tovar v žiadnom prípade neposielajte na dobierku)
Reklamovaný tovar nám prosím pošlite riadne zabalený proti poškodeniu pri preprave a očistite ho od prípadných nečistôt.
X.6 Predajca reklamáciu bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní od dňa jej riadneho uplatnenia, vybaví. Pre prípad zamietnutia reklamácie predajca zákazníkovi vydá písomné odôvodnenie (pričom písomnou formou sa pre účely reklamačného konania rozumie aj emailová forma.)
X7. V prípade, že zákazník riadne uplatní oprávnenú reklamáciu, má právo na odstránenie vád kupovaného tovaru, a to podľa požiadaviek kupujúceho buď výmenou veci, alebo jej opravou; a ak to nie je možné, má právo na primeranú zľavu z ceny, prípadne môže od zmluvy odstúpiť. Pokiaľ sú dané podmienky pre odstúpenie od zmluvy z dôvodu na strane predajcu, má zákazník právo na vrátenie uhradenej ceny tovaru.
X8. Každý zákazník je oprávnený sa v prípade neuznanej reklamácie, alebo akéhokoľvek iného sporu s predajcom obrátiť na nezávislé centrum riešenia spotrebiteľských sporov Slovenskej obchodnej inšpekcie a zahájiť bezplatný proces mimosúdneho konania. Podrobnosti o podmienkach a spôsobe zahájenia mimosúdneho konania nájdete na stránkach www.soi.sk.
X9.Každý zákazník je oprávnený v prípade zamietnutia reklamácie, alebo v prípade akéhokoľvek iného sporu s Predávajúcim, obrátiť sa s cieľom ochrany svojich spotrebiteľských práv na subjekt alternatívneho riešenia sporov na Odbor pre medzinárodné vzťahy a alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov Slovenskej obchodnej inšpekcie, Bajkalská 21/A, Bratislava, ars@soi.sk, adr@soi.sk
XI. Vrátenie peňazí
XI. 1 Pri nákupe cez internetový obchod môžete tovar vrátiť do 14 dní od jeho prevzatia bez udania dôvodu.
XI. 2 V prípade, že tovar posielate na vrátenie prostredníctvom zásielky je nutné vrátiť tovar so všetkými náležitosťami a k zásielke priložiť kópiu faktúry na ktorú pripíšete číslo účtu, na ktorý chcete vrátiť peniaze. V žiadnom prípade neposielajte tovar na dobierku.
XI. 3 V prípade vrátenia tovaru Vám vrátime plnú cenu tovaru a to najneskôr do 14 dní od vlastného spätného doručenia/odovzdania tovaru.
XI. 4 V súlade s ust. § 10, odst. 3., ZOS pri predaji tovaru a poskytovaní služieb, si v prípade odstúpenia od zmluvy alebo výmene tovaru v lehote 14 dní podľa odst. XI.1 hradí vzniknuté náklady na vrátenie tovaru zákazník sám.
XI. 5 V prípade vrátenia peňazí za tovar, ktorý už nebol na sklade, je lehota vrátenia peňazí najneskôr do 14 dní.